Sabah 10:oo Sabiha Gökçen’den Atina’ya uçtum. 1 saat 5 dakikalık bir uçuş süresi var. Atina Havalimanı’na varıp; pasaport kontrollerinden sonra ilk adımı atıyorum Başkent Atina’ya. Yeni ülke, yeni şehir; keyfim yerinde. Hava alanından merkeze 10 Euro vererek metro ile geldim. Başkentin meşhur meydanı Sintagma Meydanı’ndayım. Begüm ile burada buluştuk. Aklınızda olsun 15. durakta ineceksiniz. Peki nereleri gezdim;  işte detaylar.

1. AKROPOL: Atina’nın tepesinde; içinde tarihi yapıların yer aldığı alan. Mitolojiye göre Tanrıların evinin bulunduğu, ulaşılamaz yer. İyi güzel de; giriş 20 Euro. Vur dedik öldürdün be abicim.

Atina Akropolis
  2. PARTENON: Atina Akropülü’nde yer alan Partenon M.Ö. 5 yüzyılda inşa edilmiş. Yunan mimarisinin bilinen en önemli örneklerinden. Atina’nın simgesi. İlginç bir anektod; Balkan Savaşları sırasında burayı cephanelik olarak kullanmışız. Vay canına…
    Partenon

3. AKROPOLİS MÜZESİ: Mimar Bernard Tschumi tarafından inşa edilen;  Atina’da inşa edilen ve Akropolis Tepesi’nden çıkarılan arkeolojik buluntulara ev sahipliği yapan müzedir. Giriş; 5 Euro.

AKROPOLİS MÜZESİ

4. PLAKA: Akropolis’ten sonraki durağımız Plaka. Şirin dükkanların  bir arada buldu keyifli sokaklar. Alışveriş yaptık, yemek yedik, soluklandık. Atina’nın en güzel yerlerinden.

PLAKA

5. ARKEOLOJİ MÜZESİ: Olmazsa olmazlar; girmessek Atina’nın öenmli yapılarından birindeyiz. Yunan Uygarlığının Neolitik döneminden Roma çağına kadar uzanan bir serüvenin içindeyiz. Giriş 5 Euro; ama emin olamadım; biletleri Begüm aldı.

Arkeoloji Müzesi

6. MONASTRAKI: Bir yerde okumuştum Atina’nın Sultanahet’i diye Monastraki için. Gittim, gördüm. Hareketi bol, kalabalık, keyifli bir meydan. Akşamı ayrı bir keyifli aklınızda olsun.

Monastraki Meydanı

7. SINTAGMA MEYDANI: Atina’nın ünlü meydanlarından bir diğeri. İşte hikayesi; 1843’te, baş gösteren ayaklanma üzerine, Kral Otto’nun otokratik yetkilerini sınırlayan ve yerine Ortodoks bir kralın geçmesini öngören bir anayasa çıkarmak zorunda kalmasının anısına meydana Sintagma (Anayasa) adı verilmiştir.

Sintagma Meydanı

8. PANATHINAIKO STADYUM: Bilinen diğer adıyla Kallimarmaro; 1896’daki ilk Olimpiyat Oyunları’na ev sahipliği yapmış. Bu arada Kallimarmaro ‘Güzel Mermerli ‘ anlamına gelmekteymiş.